Samme oppskrift som før: et ark eller tre, litt øl, noen personer som er kompatible med abstrakt tenkning og voilà! Et finfint utvalg av absurditeter, hviskeleken i tekst og bilde kan man kanskje si. På Island var det flere temaer som gikk igjen, og Björk var mye brukt som gjennomgangsfigur, samt islendinger selv og klimaet. (Og ikke minst, mye bakis hjernevirksomhet hos deltagerne..)
Viser innlegg med etiketten Reykjavík. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Reykjavík. Vis alle innlegg
12. desember 2011
31. oktober 2011
Reykjavík! - del to
![]() |
| Nero syntes nok vi styra litt for mye i letinga, så han trakk seg tilbake til sin plass på kjøkkenet hvor han bedriver stolutleie for kos. |
![]() |
| Vi var en noe redusert gjeng som traska gjennom kirkegården og en demonstrasjon mot dagens mål, Prikið, for ubehøvlet sein frokost og restitusjon. |
![]() |
| På Geirs siste dag var vi først en kjapp tur innom Kolaportið for å se på hákarl og ymse andre loppisrelaterte greier, før vi gikk i heftig motvind over til Harpa, lillebroren til vår egen opera. |
![]() |
| Geir var heldig, og fikk et bilde som inkluderte alt fra fiskebåt, måke, fint vær og Random regnbåge #3. |
![]() |
| Björk var mycket streng på at man ikke fikk ta bilder under showet, så mitt beste bilde var et mobilbilde av scenenen jeg fikk kjeft for å ta. Men, Biophiliashowet var absolutt veldig veldig stas! Vi var ca. syvhundre personer i en ganske liten konsertsal, og i midten var scenen til Björk med de merkelige instrumentene hun har utviklet spesielt for Biophilia og lasset med unge islandske korister. Sir David Attenborough er Biophilias fortellerstemme og loser deg gjennom sanger fra tektoniske plater, til kosmos i seg selv og i deg, celledeling og ymse ellers. Björk er veldig opptatt av biologi og vitenskap generelt, og et av de spesialkonstruerte instrumentene, en stor pendelsak, spilte tilogmed i takt med jordens gravitasjon. Og vi må jo ikke glemme Tesla coil'en som lagde lynnedslag under Thunderbolt! Veldig spaca, mye av dette, men også veldig veldig bra. Björk hadde visstnok lidd av gubbupest (noe jeg antar er omgangssyke) under hele konserten, så ekstremt imponerende at det var så bra som det var. Og også utrolig stas å se henne i Reykjavík! Mye hyggeligere med uforståelig islandsk og «Takk fyrir» mellom alle numre, enn engelsk når man først er på hjemlandskonsert. |
![]() |
| Random Regnbåge #4 |
![]() |
| Vi tok bilder av rare sjokolader i Helsinki, og fortsetter nå også trenden på Island. |
Labels:
Iceland Airwaves,
Onkel Reisende Mac,
Reykjavík,
ut på tur
Abonner på:
Innlegg (Atom)

































































