18. oktober 2008

Maskulinitet



Hva gjør He-Man på fanget til Derek tenker du kanskje nå. Kanskje du ikke vet hvem Derek er, det gjorde ikke jeg heller før for noen dager siden. Ken, litt mer sannsynlig. La oss kalle han Ken.

Men jeg har da altså tatt bilde av en kjønnsforsker. For Universitas, til den überspenstige spalten "Hva forsker du på?". Jeg fant ikke på noen bedre måte å illustrere maskulinitet på, så Herr kjønnsforsker var grei nok til å stille opp på bilde med maskulinitetsidealene fra 80-tallet. Om du var barn da, vel og merke. Talentløst nok så klarte jeg å slette 80% av bildene jeg tok.. Sånn går det når man ikke kjenner kamera og blir tatt på fersken av redaktøren mens man blar febrilsk i manualen fem minutter før man skal ut og være med på intervju for å finne ut hvordan man stiller blender.. I tillegg til at de få man faktisk fikk tatt forsvinner i en RAWmassakre. Analog ftw altså. Vi får krysse fingre for at bildet jeg tok duger. Tror iallfall det er første gang i Universitas historie He-Man og Ken Derek kommer på trykk sammen med en innkvotert kjønnsforskermann.

2 kommentarer:

Smygfisken sa...

Hvor er artikkelen om analoge deg da?!

Hildebilde sa...

den kommer kanskje i morgen. jeg lurer på om de har droppa meg da, siden jeg ikke har hatt sitatsjekk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...