3. november 2008

Eksistensiell estetikkkrise



Hva i hule heiteste blir man med en bachelor i fortsatt like ullne Estetiske Studier? Ikke vet jeg, og tanken på å bytte har streifa meg. Spesielt i det siste. Estetikkfagene suger rett og slett, KUN 2000 er en lidelse fra ende til annen og hovedgrunnene til at jeg fortsatt ikke har hoppa av heter Carline, Caroline, Carina og Eirin. Men man kan jo nesten ikke ta en bachelor i tullball bare siden man har knalle venner.

Men jeg klarer jo ikke bytte heller, jeg må jo fullføre noe snart. Uansett hvor ukonkret det er og hvor lite jeg aner "hva blir du av det da?" fortsatt. Nå frister Tverrfaglige Kjønnsstudier mer og mer (ikke at det er noe mindre diffust..) og jeg har jo ikke tatt et kunsthistoriefag på år og dag. Butlers teorier om skeiv teori og Lorentzens betraktninger om maskulinitet i kunsten, de har tatt over showet. Bytte/Ikke bytte? Tankehatten er på.

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha! æ føle vi e litt n'sync her :P holdt på å begynne på ei ka-har-du-tenkt-å-bli/gjøre-etter-bacheloren-remse sist æ kommenterte, men så lot æ det ligge. det du KAN gjøre, førr å ikkje bytte, e å ta åpen bachelor istedet og putte estetikkfagan i åpne emna eller førtigruppa. det e no sånt æ gjør, bare så æ kan bli ferdig i vår - endelig! og tverrfaglige kjønnsstudia - i hear ya sister. bli med og ta kjønn og estetikk i vår :)

Hildebilde sa...

Men jeg vil ikke ta mer estetikkfag, vurderer sterkt å bare skippe hele forbanna KUN 2000. Det jeg kan gjøre, er å ta en tverrfaglig kjønnstudie med hovedfordypning i kunsthistorie, har jo bøtter og spann av poeng, pluss at jeg tok kfl 1010 i høst. Kjønn og estetikk i vår er möjligtivs en deal!

Anonym sa...

æ vet. kun2000 SØXX. burde være valgfritt, e jo bare gjentagelse av est1000 (dog mer grundig og vent til originalkildan). og est1000 e bare en utbrodering av exphil, og da æ oppdaga at æ hadde enda en høst med de samme filosofan holdt æ på å klikke. djeebus. men est2000 va skikkelig bra! vet ikkje ka som e på planen der nu, riktignok.

Carline sa...

Tjohei, hyggelig å bli nevnt i en post og attpåtil som en av grunnene til å fortsette med estetikk! Synes selvsagt at det er koseligst hvis du fortsetter, men du blir vel ikke borte fra blindern hvis du bytter fag? festetikk og kaffepauser er veldig lite bundet til fag såvidt jeg vet :) Menmen, vi har jo forsåvidt kommet gjennom det verste etter dette semesteret såvidt jeg skjønner..?

Hildebilde sa...

joa, men så må jeg gå mye lenger enn jeg hadde tenkt om jeg hopper av nå og blæ. pluss at jeg fortsatt er bakpå lånekassa. men tror nok jeg slutter gitt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...