30. oktober 2010

"En jotne på langtur, det er ikke bra."


Trolljegeren var i seg selv ganske festlig med veldig intern Norgeshumor og Otto Jespersen med steinansikt, men ble jaggu opphøyet i en ny dimensjon da vi skjønte at store deler av filmen er filma i Årdal! Dette er bygda mamma kommer fra, bygda besteforeldrene mine fortsatt bor i, bygda jeg kan finne på å stikke til på en dags varsel, bygda jeg og kusina mi drar på badeferie til og bygda innerst i Sognefjorden. En av de fineste bygdene i Sogn og Fjordane vil jeg nå påstå, om ikke like pittoresk som Solvorn kanskje. Og nå også som Troillbygdi! Nesten så jeg drar bort i morgen bare for å få litt fjell og fjord noen dager.

Årdalstangen sett fra stua til bestemor.Årdalsfjellet, mellom Tyin og Øvre.Apropos kino, så er jeg nå innehaver av tidenes kinobriller! (Mine linser på -5.25 er tydligvis ikke nok lenger, så da var det bare å klinke til med -1 til..) Nillebriller der altså, ser ut som jeg har stjælt brillene til Treholt.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...