7. november 2010

Kosmos

[kåsmås] et; verdensalt(et); univers(et); den ordnede verden (mots. kaos)
Etym.: gr. 'verden', eg. 'orden'

Jeg er flink og rydder rommet før eksamen braker løs for en gangs skyld. Hurra! Hvor ryddig det er, er litt relativt forsåvidt men det er nå mer levbart iallfall. Og nå med enda mer naturvitenskapelige dingsebomser, her representert i ymse plansjer og farmasikrukker. Kosmos kan forøvrig også bety verdensrommet om man er russisk eller kinesisk, så i mitt lille verdensrom henger uansett alt det usammenhengende sammen i en større orden. (Denne unskyldningen burde jeg jaggu hatt som fjortis når jeg ikke var hypp på å rydde rommet i barndomsheimen..) Kanskje ikke helt klar for eksamen, men jeg har nå iallfall et organisert lite kosmos!

Fesk
Krukka
Sommerfuggel
Farmasi

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...