2. januar 2011

Julebonanza

Året endte plutselig litt fort da familien heiv seg på et fly til Egypt tidlig tidlig første juledag etter en julekveld med ribbe, riskrem og nye og gamle tradisjoner. Og nettopp Egypt var en del av tidenes beste julegaver, må si slekt og venner har vært spesielt flinke i år! (Jeg gir ganske bra gaver selv og da altså, har blitt så voksen at jeg nesten synes det er mer stas å gi enn å få gaver.)
Vottesokkvott
Gave nummer ein var kanskje årets vottesokker fra bestemor (tror jeg har seks par nå), i år med votter i tillegg!
Aordal
En annen höjdare fikk jeg av mine Årdalbesteforeldre, nemmelig Aordalspelet! Det er som Monopol, men man eier bedrifter og lignende fra Årdal. Det skulle gjerne vært sånn at man kunne eie Langvollvegen 11 men Hydro, Skrivargarden og Dooria er heller ikke så dumt.
Østeuropa
Bagasje
Paps begynner å komme seg etter tidligere gavekatastrofer som genser med påsydd skjerf og lignende, og har endelig skjønt at poden liker fotobøker og muligheten til å veie bagasjen sin FØR man sjekker inn. Bagasjevekt kan først virke veldig teit, men å så kjekt å ha da!
Kopper
Brodern og forloveden tok ingen sjanser og gikk for mummikopper fra ønskelista, noe som har ført til at jeg nå er innehaver av hele ni stykker. Ble spesielt glad for den lilla og blå jubileumskoppen da jeg ikke har sett den noe sted på en stund. Hurra!
Stjerner
En gal mann
Korthus
Og til slutt må man jo få med søteste Erlend og Stefflos som hadde tredelt gave bestående av Steffens hjemmebretta stjerner, korthus å ha i mylderet av alle mine dingser og min egen gale mann til å ha rundt halsen. (Familien er spesielt misunnelig over stjernene, særlig bestemor var imponert.) Bestemor misforsto forøvrig at det var snakk om to personer som ga meg en felles gave så hun tror vel fortsatt at en eller annen mystisk Steffen Erlend gir meg gaver og er min hemmelige kavaler. Ganske festlig igrunn, de har sånne forhåpninger disse bestemødrene.

I tillegg til dette utvalget fikk jeg også Innsirkling II, euro til bruk i Utlandet, ulltrøye, yms fra apoteket brodern jobber på og strømpiser pluss nevnte Egypt-tur. (Sånn i tilfelle noen skulle føle seg glemt.) Pluss litt ekstra penger så jeg fikk meg Egyptbok, en skarabé, svømmekort, Just Kids av Patti Smith og Sophie Calle boka. Bra år!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...