2. mars 2011

Kapittelet hvor vi frokostblogger, snakker om plantene våre og pimper fastelavnsris

Frokåst
Erlend sa en gang at jeg var en frokostblogger, men om jeg teller etter så har jeg faktisk bare blogga om det ca. to ganger. Og det er da vitterlig veldig dårlig for en frokostblogger! Så her er dagens frokost. I dag (og egentlig alle andre dager siden jeg sjelden gidder å være kreativ tidlig på dagen) har jeg spist overkokt men allikevel bløtkokt egg, kesam med frukt eller bær av noe slag og en ganske kjip glutenfri müsli, i tillegg til et glass med djuz siden jeg ikke gidder lage smoothie for tiden. Og vi må jo ikke glemme den daglige kalde/lunkne koppen kaffe! Av uvisse grunner tror jeg det er lurt å lage den FØR jeg har dusja, klæsja på sminke, kledd på meg og så tyvlånt Miras rettetang for å rette ut luggen. Jeg tror dette tar to minutter, i realiteten tar det alt fra femten til tjuefem. Logikk er ikke min sterkeste side på morgenen ...

Pift
I andre nyhende kan jeg melde at årets plantesesong har begynt! I år har jeg begrensa meg litt etter fjorårets jungel da mine medboere ikke er like glad i plantene mine som jeg er. Så da blir det ingen klatrete Gunnar'er i år, bare pottetomater, basilikum, agurk og mais. (som kaaaaanskje blir enorme, men det trenger jo ingen fortelle de andre ...) Og en karsefarm! For første og forhåpentligvis siste gang ble jeg et offer for mersalg i dag, da plantedamen på Mester Grønn mente jeg så ut som en som kunne trenge en, og jeg i grunnen måtte si meg enig. Den blir sikkert flott oppå rugsprøen med afrikansk paprika som av og til supplerer standardfrokosten om jeg er i det småsultne hjørnet.
Majs
På søndag braker det forøvrig løs med Fastelavn og siden det viste seg å være vanskelig å oppdrive sanitetskvinnenes fastelavnsris i fjor, så lagde jeg likegodt egne i år. Og det er kanskje like greit at jeg ikke er med i Norske Kvinners Sanitetsforening for jeg tror fastelavnsrisene mine er litt for dragartist møter mardi gras møter fjærboa enn trygt&tradisjonelt som sikkert er mest poppis der i gården. Men de ble jo fine på en litt pimpa måte da, kanskje jeg er fastelavnsrisets Xzibit? Fastelavnsris, you've officially been pimped!
Pimp my fastelavn

2 kommentarer:

Erlo sa...

Jeg har aldri sagt at du ER en frokostblogger. Det jeg har sagt (som en respons på dine ytringer om at du tenker på/ønsker å/vil skrive om frokosten din), via et (retorisk) spørsmål, er: «tenker/ønsker/vil du virkelig FREMSTÅ som en frokostblogger?» Men sjarmerende forsøk på å innhylle din langvarige våte drøm om frokosblogging som noe halvhjerta helironisk. Mange lag og mye meta her. +poeng

Hildebilde sa...

Men. Jeg er da ikke særlig meta? Det er isåfall utilsiktet trur eg. Ække så intelligent.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...