18. mars 2011

Much ado about bokhylle

Bookez
Jeg har et rom på åtte kvadratmeter. På sikkert 3/4 deler av dem bor det bøker og det øker og øker, uke for uke. De er overalt, de bor i bokhylla, oppå bokhylla, i senga mi, oppå skapet, på pulten, på høytalerne og i vinduet. Etter Mammuten så ble plassmangelen enda mer åpenbar, og da kan man begynne å tenke på å få seg mer bokhylle!
Candida bibliotek
Ideelt sett skulle jeg hatt mitt eget bibliotek med vindeltrapp, hemmelig dør og et Candida Höfer bilde, men enn så lenge får jeg vel kanskje ta til takke med min nye store forelskelse: den mintgrønne Stringhylla her! Helst uten slange da. Jeg har tydeligvis en greie for mintgrønn om dagen, skjønner forsåvidt ikke det heller. Men jeg krysser fingra for at årets jobb-bonus blir hyggelig og at skatteoppgjøret går i null, så kan jeg og bøkene få oss ny bokhylle og leve lykkelige alle våre dager.
StringsoftMint

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...