2. august 2011

Life Aquatic

Jeg har midlertidig adresse havet (eventuelt tjernet) om dagen og utsikten min ser stadig sånn her ut. Mye er essensielt å ha med seg på badetur, og i tillegg til obligatorisk strandsnacks, ti liter vann og solkrem så må jeg også ha med meg hele to A Song of Ice and Fire bøker, i tilfelle jeg leser ut den ene. Kan jo ikke risikere å ende opp med å ikke ha noe underholdning når man plutselig invaderes av partysvensker med suspekt musikksmak på en side og en random gjeng hvor hovedtemaet var solarium og hva man burde gjøre for å ikke bli svidd på pungen på den andre..(«Jeg blir aldri brent på kølla, men pungen, den har fått svi!»....) De kom aldri frem til noe konkret, jeg vurderte å si at solkrem kunne være en hit. Men hadde heldigvis nevnte bøker, hele to.Melvin er også ganske essensiell å ha med på øytur (vi snakker da her om fuggelen på skulderen, og forsåvidt fuggel nummer to og (jepp, de har navn..)), noe annet hadde kanskje vært litt merkelig. Jeg liker å ta bilder av meg selv med instagram, instagram liker tydligvis at jeg er oppned sånn at jeg ser ganske rar ut.
Dette er forøvrig en av mine absolutte favoritt-ting generelt med å bo i Oslo, at man kan ta en t-bane for å bade i et skogstjern eller en båt ut på en øy på under tjue minutter sånn omtrent. Finnes det egentlig så mange andre hovedsteder hvor det er mulig? (Muligens Stockholm, forsåvidt.) Absolutt ikke dumt å ha bada fire ganger på under en uke når man ikke har bada nesten noe resten av sommeren. Vannet er forøvrig ganske perfekt, både på Sognsvann og på Hovedøya, og i morgo skal jeg ut på Nesodden og teste vannet der. Stas!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...