27. oktober 2011

Hilde gjør ting hun ikke kan: Sminkefjas

Jeg har aldri vært særlig opptatt av sminke, skjønner ikke helt greia med foundation (ser jo alltid ut som en appelsin), kan ikke bruke rouge, ser ut som en klovn med leppestift. Har ofte mer eyeliner på øyet enn rundt det, får generelt alltid maskara på linsene. Storforbruker av q-tips om jeg virkelig skal gjøre noe mer utagerende enn det ene minuttet jeg bruker på denne sminka hver dag. Men, allikevel, så ender jeg alltid opp med et eller annet fancy sminkefjas fra taxfree'en, generelt en spaca Chanel neglelakk eller ekstremt sort mascara. Men altså ikke denne gangen.. Jeg virra litt rundt, var i overkant for tidlig ute til flyet mitt og sto nå et vilkårlig sted i sminkeland og glodde da. Foran Chanel, skulle det vise seg. Intro: noe kortvokst og ganske godrund suspekt mann i en slags legefrakk?/uniform av noe slag. Vi kan godt bare slå fast med en gang at han sannsynligvis jobber for Chanel, eventuelt bare er mycket opptatt av sminke.

Mann: Trenger du hjelp? Du burde bruke denne leppestiften til håret ditt!
Jeg: Ehm?
Mann: Ja! Eller denne her, en Rouge Allure Velvet La Sensuelle! Den er bærfarget, som håret ditt! Eventuelt, disse to, de er også flotte! Alle minus den der vil fungere.
Jeg: Åhja?
Mann: Ja! Vil du prøve dem? Jeg kan finne en du kan prøve, som ikke har blitt prøvd her altså!

Jeg syntes det ble litt i overkant, sa noe sånt som «Neida, skal ha denne jeg!», tok denne Rouge Allure Velvet La Sensuelle og tusla mot kassa. Så, da sto jeg der da, på Gardermoen, og hadde plutselig kjøpt meg en leppestift. I en slags... mørkebringebærrød farge med det noe suspekte navnet La Sensuelle. Jeg bruker ikke leppestift. Aldri. Men nå må jeg tydligvis begynne? Jeg synes ikke den er helt ille selv, ser iallfall ikke ut som en klovn med den og må jo bruke den opp når jeg først er innehaver. Så slutt å le av meg, Erlos, når jeg kompenserer for lite søvn eller lignende med leppestift i hele fjeset! Er igrunn litt trist at jeg er et så lett offer for tilfeldig salg da, haha, det er jo noe av det verste jeg vet å måtte gjøre selv på jobb...

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...