24. desember 2011

Grinchens jul

Jeg blir mer og mer grinchete jo eldre jeg blir, men tilogmed Grinchen selv gleder seg til ymse denne jula og, etter litt snø og snart to hele dager uten jobb. Og spesielt to av årets juleoverraskelser!
Nummer en er reaksjonen til foreldra når de får denne julegaven av meg og brodern.Vil det være en hit? Vil det være skikkelig feil? Vil de i det hele tatt huske det første bildet? Jeg har nesten avslørt hele gaven flere ganger allerede, så dette er absolutt ikke gaven å gi bort når man generelt er Nysgjerrige Nils. Spesielt ikke siden den har vært ferdig siden november. Tror det kanskje har vært tidenes hemmeligste gave, familien har en tendens til å hinte litt veeel mye til tider på hva man skal gi bort både til deg og til andre.. Men ikke denne gangen nei! Så det blir stor stas, når aller siste gave presenteres. Heldigvis ikke lenge igjen nå!
Nummer to er om Marie løser julerebusen vi har laga til henne i el kollektivå, og om julestrømpa/gavebonanzaen i enden av den blir en hit. Nesten litt synd at jeg ikke kan være der når hun skal finne første rebus, dette har også vært en overraskelse av den ekstremt hemmelige sorten. Som jeg neeesten avslørte på torsdag, men heldigvis ikke allikevel! Kanskje dette delvis er en motreaksjon mot at jeg vet omtrent alt jeg får til jul selv? Eventuelt mest fordi begge er de hyggeligste tingene jeg gjør denne jula. Det, samt å ligge i skje med verdens beste (og ofte indignerte) Basse i flere dager. Notat til meg selv: hemmeligheter er staselig! God jul!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...