14. juli 2010

Globuslampa

Hilde: Pappa, jeg har lyst til å dra til Island!
Pappa: Okei. Til sommeren?

Hilde: Pappa, jeg ønsker meg tur med den transsibirske jernbane når jeg blir 25!
Pappa: Okei. Til sommeren?

Hilde: Pappa, jeg ønsker meg en globuslampe!
Pappa: Okei. Jeg ser om bestemor har en, tror hun hadde to.

Og siden pappaer kan fikse det meste er jeg nå innehaver av et stykk globuslampe. Den er fra 1987 og har dermed ikke Russland og ymse østblokkland på plass. Guangzhou heter Canton, Algerie og Marokko heter Mauretania og Tyskland er delt i to. Hull i Kina er det også. Kanskje ikke så brukbar på et vis, men fin og med historisk sus, javisst. Nå skal jeg sette klistrelapper på alle stedene jeg har vært og drømme om India og andre eventyr som venter i fremtiden. (Men pappa skal nå slippe å være ansvarlig for India da altså.)

3 kommentarer:

c sa...

er jeg indiaansvarlig? hjelp

Hildebilde sa...

neida. jeg er sikkert?

Anonym sa...

ingen globus uten Sovjet!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...