21. oktober 2009

Må få meg no lego

Jeg leste i avisa for en stund siden at Christine Koht driver og tyvlytter på sin indre monolog for å se hva den driver med og siden min har mye rart for seg så har jeg prøvd å tyvlytte litt selv. Igrunn sykt vanskelig, så fort man hører etter blir det helt stille, litt sånn som når foreleser har stilt et spørsmål på seminaret og man plutselig er veldig opptatt av taket eller naboens håndskrift. Så trikset er å ligge på lur og hoppe på den indre monologen når den minst venter det. Lesesalen viste seg å være et ypperlig sted sånn sett, er ikke ofte fokus er der den skal være... Men Foucaults "Seksualitetens historie" krever nesten litt tankesprang uansett. (Jeg skrev ned indre monolog rett etter at det var tenkt, et annet pluss med lesesal når man skriver notater..) Den er ikke spesielt morsom, informativ eller viktig, tror den igrunn er bedre når jeg ikke prøver å fange den hele tiden.

Utdrag fra en indre monolog onsdag 21 oktober, lesesalen på Sophus Bugge mellom 10.38 og 13.59 sånn circa:

Jeg burde skrive en barnebok om tre stykker fra forskjellige tidsepoker som bor i kollektiv! Forviklinger! Men... da må jeg jo kunne historie og det er kjedlig.. Kanskje jeg skal holde meg til den andre ideen om Raske Roger og Trappevaske-Truls istedet.. Men da må jeg lære meg å tegne... (Begynnelsen av side 3 i Seksualitetens historie..)

Hadde Foucault noe særlig sex igrunn? (Litt lenger ned på side 3)

Hummhummhummhuuummmmmuhmmmhummhumhummmmhumhumhummm (Noe jeg antar er nynning, forekommer ofte)

Oi, han ser ut som Conan! (Random fyr på lesesalen)

Hvorfor skriver han så langt om noe man ikke skal bry seg om? Dustefoucault

Shit, hvor mange år har jeg igjen med lånekassa? 2? Hm, fotoskole i to år, også et år kunsthistorie, og så estetiske studier i... et og et halvt? Og et år med kunsthistorie og det blir... Hm

Innse det, han er ikke interessert. Hadde han vært det så hadde det ikke føltes som om han bare vil bort og hjem de få gangene du ser han... (Mye debattert emne, indre monolog har enda ikke blitt enig om hva vi mener om dette..)

Jeg trenger no lego. (?!)

Nå MÅ hun snart slutte å mase om den supermannkappa!!! (Mamma sender enda en melding om capen jeg skal få til bunaden og det er over et halvt år til 17 mai..)

Lær dere å hviske for faen! (Med imaginær filleristing av en gjeng antatte førsteårsstudenter som tydligvis aldri har hørt om innestemme...)

Spaghetti? I går. Kylling? I går. Grøt? Mandag. Kanskje mamma har mer eplekake?! Suppe!(Middagsdebatten, inntreffer rundt to.)

2 kommentarer:

Smygfisken sa...

Haha. Nice. Jeg tror jeg må prøve noe lignende på mandag når jeg sitter i Hartmannlokalene og "søker jobb" ;)

Hildebilde sa...

Nå, åssen ble de fanga tankene?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...