17. juli 2011

Ze Grassparty

En gang i året har jeg de siste tre årene tatt Nesoddbåten til Nesodden for å være gjest på Erica og Nikolais eminente gressfest en gang i midten av juli. De har med åra blitt mer og mer avanserte på regnbeskyttelsesfronten og nytt av året var presenninger over hele plenen MED lamper. Fint! Årets dejts var Eirin og Gavin, og vi var for en gangs skyld ikke gjennomvåte allerede ved ankomst.
Gressfestens tilholdssted er kanskje Nesoddens fineste hage (jeg har bare sett denne forsåvidt, så har jo ikke så mye å sammenligne med da..) hvor man har alt fra hengekøyer i fleng, en gammel grå katt, båtstol, tikibar og min favoritt, det digre tjernet. Med vannliljer! Jeg kunne gjerne bare blitt der i hengekøya, med en drink og lest bøker for evig og alltid, eventuelt også bodd i et hus hvor man har hage med vannliljesjø. Det kan jo bli litt kaldt å bo i en hengekøye på vinteren kanskje.
Heldige Carina hadde barvakt i den farlige frie tikibaren, og miksa sammen barens spesial rom og kåla til meg, mens Eirin nøt sin mojito i en av de nevnte hengekøyene. Andre aktiviteter vi bedrev var kakenasking, mingling med ukjente på lavt nivå og litt mer hengekøyehenging.
Gavin og jeg ser stadig ut som om vi er et slags indieband på bilder, og prøvde oss på fiktive bandbilder i hengekøyene etter en mengde drinks når det allerede var altfor mørkt. Når man ser dette bildet som jeg så profesjonelt har jazza opp med instagram, så ser vi kanskje litt mer gladkristne og gospelaktige ut? Notat til meg selv: jobb litt med mimikken.
Seint på kveld, etter en særs dårlig bloody mary og en særs god gintonic takka vi pent for oss og tok båten tilbake til byen. Jatakk til å ta båt daglig, kanskje jeg burde begynne å henge litt tilfeldig nede ved båten og så bare kapre en som ser ut som om han bor der ute og tilfeldigvis er singel? Kan bli litt av et prosjekt, men Nesoddbåten hadde slått tbanen any day.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...