21. oktober 2010

Beijing - Erlian - Ulaanbaatar

I sommer fikk jeg en tur på den transmongolske jernbane av Paps i 25-årsdagsgave og siden jeg ikke har posta noe om den så tenkte jeg å gjøre det nå. Vi begynte hos vår gamle venn Mao i Beijing og dro derfra til Mongolia og Ulaanbaatar. Vi var bare i Beijing en dag siden vi har vært der før, men allikevel fikk pappa bestilt rare ting på restaurant og rota meg vekk i en hutong før vi tok toget latterlig tidlig om morgenen.
MaoHutong
KlarFerdigGå
Vi reiste åpenbart litt før sesongen og i den første vogna vår var det bare oss to og togvertene våre.
Kinesisk togAfety
Lang
Mat man ikke aner hva er, del en. Jeg har en tendens til å bedrive matbingo og bare peker på random ting i menyen istedet for å finne ut hva det egentlig er. Men det var godt da!
Middag ukjent
Rose
Toget
Senga
Kina
Ulovligheter
Uidentifisert middag nummer to, hakket bedre enn nummer en.
KInamat
Reisefølget, også kjent som Paps! Han var generelt litt mer blid enn det her, tipper det var jetlag som tok på.
Paps
Siden Kina, Mongolia og Russland i utgangspunktet har litt issues med hverandre, så har de selvfølgelig ikke like brede togspor. Derfor må man bytte hjul mellom Kina og Mongolia for å kunne reise over grensen. Midt på natta.
Toghjulbytte
Gul
Toghjulbytte
Velkommen
En annen ting man bytter på grenseovergangene er vogner. Dette er da en mongolsk vogn. De hadde også hakket raffere spisevogner enn de hadde i kina.
Mongolsk tog
Spisevogna
Gobiørkenen
Gobi
Pannekakefrokost
Gobi
Toget
Neste stopp: Ulaanbaatar, gerliv, steppene og Przewalskihester!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...