26. august 2011

Hilde gjør ting hun ikke kan: «Lavkarbo»

Åjadda, nå er jeg delvis en av «dem», iallfall som et eksperiment enn så lenge. Til mitt forsvar er jeg ganske så glutenintolerant, og spiser jo uansett ikke brød, ergo var ikke veien veldig lang over i en lavkarbonedtrappingsuke. (Må jo spise opp det jeg alt har i skapet før jeg kan bli enda mer dedikert så.) Etter at jeg tyvlånte en oppskrift på knekkefrø fra en bok på jobb er iallfall frokosten sikra (igrunn bekymringsfullt at jeg nå baker egne knekkebrød, men), og middagene kommer seg litt haltende. Slett ikke feil å måtte spise aioli og avokado på det meste! I verste fall kommer jeg til å ende opp som en trillende kule av all den feite maten, men da må jeg jo bare gjennomføre punktet om trening med Erlos på den utopiske høstlista istedet. Så dette kan være win-win om jeg faktisk gjennomfører det? Spenstig!

Men, altså, jeg er ganske snill på lavkarbofronten da, jeg spiser fortsatt ikke kjøtt absolutt alle dager. Er jo ikke vits det, når man kan lage seg deilig avokadosuppe og mozarellasalat i lange baner!
(Hjelper jo forsåvidt endel på at mesteparten av øldrikkende venner er utplassert over hele Europa i høst, pluss at enkelte andre har skaffa seg bebis. Færre fristelser! (Men Carline, jeg kommer sikkert til å drikke litt øl på Island altså.))

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...