10. august 2011

Kulør

kulør -en, -er (sterk, frisk) farge: et slips med mange kulører / han har god kulør; sette kulør på live opp, gjøre munter, festlig; bekjenne kulør si fra hvilke meninger, standpunkter man har (i en bestemt sak) / avisens politiske kulør

En eldre herremann kommenterer håret mitt på jobb og synes tydligvis det er fint (?), i kombinasjon med dagens kjole og tatoveringer:

«Det er så flott å se mennesker med uvante kulører!»

Jotakk du, svarte jeg og begynte i grunn å bli litt bekymra. Er de skikkelig ute, de fargekombinasjonene jeg bekler kroppen min med? Er rødt hår, tatoveringene og en blå og rødblomstra kjole tilsammen virkelig klassifisert som «en uvant kulør» hos folk flest? Er jeg fargeblind uten at jeg egentlig vet det selv? Før jeg vet ordet av det så er jeg plutselig en fullblods UNO-dame i en alder av tjueseks.. Aiaiai!

2 kommentarer:

Erlo sa...

jeg heier på deg, assa.

Hildebilde sa...

Som UNO-dame?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...