3. januar 2011

Klippetiklopp?

Nytt år = nytt hår? Jeg og min Bettie Page aktige lugg har hatt noen fine år, men nå tror jeg det er på tide å ta ut separasjon. Den er alltid veldig teit når den er nyklipt, den er teit når den er for lang, den er teit når den ikke vil se ut som jeg vil ha den, den er teit når den er nyvaska, den er teit når den ikke er nyvaska. I tillegg blir den stadig mobba av to kompiser av meg uten at jeg helt har skjønt hva greia er og sist jeg klipte den så gikk frisøren min bananas og skalperte sidene så mye at deler av min hårpryd lett hadde fått innpass i militæret. Men hva skal man nå ha istedet? Jeg vil igrunn aller helst ha en Joan Holloway/Joan Harris/Christina Hendricksaktig sidelugg siden jeg alt delvis har det, men DET kan man jo nesten ikke si til frisøren. Tenker de har hørt det mange ganger de siste åra av håpefulle folk med rødt hår (som jeg jo tilfeldigvis også har...) som tror de blir klin like med litt sidelugg og oppsatt hår... Men, det slår jo uansett ikke Hilde 15 år som hadde med seg bilde av Gwen Stefani til frisøren, ei heller Hilde 18 som trodde hun så litt ut som Kleopatra på tross av vinterbleik hud og blonde øyenbryn. Og frisøren min er jo tross alt periodefrisør i utgangspunktet så da bør de jo tåle såpass. Om det blir fint, det er forsåvidt en annen sak.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...