4. januar 2011

Min kamp, bind 1 til 6

For Posten er livet enkelt, de leverer så lenge de kan.

Min kamp mot TNT/Posten/Bring, bok 1:
4 desember:
Jeg går hjem, det er snøstorm, surt og kaldt. På veien blir jeg frastjålet telefonen av en utrolig hyggelig gjeng fra østeuropa. Greit nok det, jeg har forsikring, jeg anmelder (og sperrer telefonen for all fremtidig bruk, in your face nepehuer!), jeg går til politiet. Jeg bestiller ny telefon.

Min kamp mot TNT/Posten/Bring, bok 2

15 desember:
Jeg venter pakke i posten og reisen fra Nederland til Norge har tydligvis gått smertefritt selv om den tydligvis har vært utsatt for dårlig vær i Belgia. Ifølge TNT. Stakkars pakken. Yr derimot mener at det er sol og fint vær i Belgia, men TNT vet nok best, de gjør jo alltid det.

16 desember:
Pakken er i Oslo, men siden det er litt seint på dagen så må den overnatte hos TNT. Greit det.

17 desember:
I løpet av natta har pakken kommet seg til Bring og hives på en bil. Men vent! To sifre har blitt stokket om i postnummeret. Selv om det bare finnes en Gjennomfaret 12 i Oslo så er dette en uoverkommelig oppgave å løse. Pakken må ut av bilen igjen.

Min kamp mot TNT/Posten/Bring, bok 3:
17 desember - 22 desember:
Etter nesten to uker uten telefon begynner desperasjonen å melde seg. Jeg ser at pakken min ikke kommer som antatt og ringer. Og ringer og ringer og ringer. Jeg ringer Apple som ringer TNT som ringer Posten som ringer meg for å få meg til å bekrefte at jeg har mottatt pakken jeg etterlyser. Jeg ringer Bring igjen, jeg ringer TNT. De sier "Postnummeret er feil!", jeg gir de riktig, de svarer "Ring igjen i morgen". Jeg står opp halv åtte hver dag for å dra til mamma for å ringe min daglige runde, DA JEG ENDA IKKE HAR TELEFON SELV. Jeg har et mikrosimkort og et sperra abonnement. Blir billig telefonregning i desember i år.

Min kamp mot TNT/Posten/Bring, bok 4:
23 desember:
Jeg setter mamma på saken, TNT lover gull og grønne skoger, det lages sak på forsvinningen. Jeg skal få den etter nyttår, selvfølgelig skal jeg det, selv om ingen har sett snurten av pakken etter 17 desember. Jeg feirer jul, drar på ferie.

Min kamp mot TNT/Posten/Bring, bok 5:
27 desember:
Pakken er tilbake i systemet! Og på særs effektivt vis er den utlevert til en mystisk Sando med ekstremt lite tiltalende underskrift. O'lykke! Om det nå så var at noen i min familie på ferie var hjemme for å ta imot pakken min.. Men det var vi nå ikke. Ikke heter noen Sando heller. Er det egentlig et navn?

3 januar:
Hos TNT har pakka dukka opp igjen i systemet, kanskje Sando jobber der? Jeg ringer. Mannen forteller meg at alt er fint og flott, jeg får den helt sikkert på onsdag, ikkeno tvil om det. Onsdag it is!

4 januar:
Statusen er uendret. Hos Posten, hos Bring, hos TNT. Jeg sender en mail, jeg kan jo ikke henge døgnet rundt hos mamma heller. I svaret kan de fortelle meg at jeg alt har fått pakken min, jeg har jo signert for den! Jeg klarer ikke å la være å være sarkastisk i tilsvaret. De sier "Okei. Da må vi sjekke dette med posten. Vi tar kontakt." De tar ikke kontakt. Jeg vurderer nå å personlig troppe opp hos Posten/Bring/TNT og kaldkvelde samtlige de har ansatt. Etter å ha snakka med Wenche, Rita, Jorunn, Bernt, Kine, Runa og føkkings alle kundebehandlere i verden må det da være noen som kan få gjort noe snart? Man kan håpe, eventuelt sende pappa etter dem. Han er enda strengere enn mamma. Og på fredag ryker siste sett med visdomstenner så da kan den sykt ampre Hilde med kjevelås være wingman og kjefte tostemt med han.

Min kamp mot TNT/Posten/Bring, bok 6:
Da forfatteren lider av midlertidig sinneutbrudd og frustrasjon vil ikke denne utgis før nærmere slutten av mars, tidlig i april, tidligst. Kanskje forfatteren tilogmed har fått pakken til da så hun ikke trenger å skrive siste del? Sannsynligvis ikke, man bør jo ikke ha for store forhåpninger heller.

2 kommentarer:

Anonym sa...

he.rre.guuud!

(morsomt å lese, men altså, skal det være så vanskelig? ukult. krysser fingre for rask fiks!)

(og godt nytt år!)

Hildebilde sa...

Haha, det skal tydligvis det! Jeg får den kanskje i morgen, kanskje ikke. Godt nyttår selv!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...